Profileringsartikler er en glimrende måte å markedsføre seg på, ikke bare for bedrifter, men også foreninger, idrettslag og idrettsklubber.

Ved å benytte profileringsartikler med din logo sørger du daglig for at nettopp din merkevare bygges underbevisst hos dine samarbeidspartnere – en dokumentert viktig fremgangsmåte innen merkevarebygging.

Er du i tillegg smart benytter du deg også av artikler som er relevante for dine samarbeidspartnere, og ikke minst, nyttige i deres hverdag. Ved å velge artikler som har en positiv effekt på dine samarbeidspartneres hverdag, så forsterker du det ubevisste positive inntrykket de har av din merkevare. Dette øker sannsynligheten for at de vil fortsette å handle av din bedrift, eller heie på din klubb.

Kvalitet og utvalg

For å unngå irritasjon hos samarbeidspartnerne dine bør du være påpasselig med å velge profileringsartikler av høy kvalitet. Det er ingenting mer frustrerende enn når artikler du forventer skal holde går i stykker etter kort tids bruk. Vær derfor kritisk i ditt valg av leverandører og kvaliteten på trykk og søm. Be gjerne leverandøren din om noen prøver, slik at du selv kan teste utvalget. Viser det seg at artiklene ikke holder hverdagslig bruk, bør du rette nesen mot en annen leverandør. Ikke la et gjerrig valg være avgjørende for om dine samarbeidspartnere velger bort deg og ditt tilbud!

Relevans

Sørg også for at du har profileringsartikler relevant for hva du ellers har å tilby av varer eller tjenester. Driver du en bilforretning er det poengløst å for eksempel ha nøkkelringer med en hestesko på, gå da heller for en nøkkelring med en felg. Tilsvarende er det også viktig å tenke på at dine profileringsartikler skal ha en viss relevans for dine samarbeidspartnere. Det bør ha en viss nytte i hverdagen deres, slik at de faktisk benytter dine artikler, og dermed blir kjent med deg og din logo.