En morsom vri på profileringsartikler kan være å ha artikler relatert til sesongen på året. Har man artikler som kan benyttes innenfor årstiden man er i, er dette noe som settes mer pris på enn de små tingene som kan brukes året rundt. Det oppfattes rett og slett som mer gjennomtenkt, og du kan lese om det her på Printoz sine nettsider.

Vinter

En klassisk artikkel for vintertid er noe nordmenn flest er avhengig av: isskrapen. Ved å gi bort isskraper, gjerne med et moderne og iøyenfallende design, sørger man for at tankene til kunden streifer din bedrift hver gang de skraper bilen på vinterstid. Det kan bli ganske mange ganger i løpet av en ekte, norsk vinter. Sørger du da i tillegg for å ha et fresht motiv med logoen din på, så får de ikke bare den ubevisste tanken, men de ser også logoen din hver gang de tar frem isskrapen.

Vår

Litt avhengig av hva man er for bedrift, så kan en yoyo være en artig give away for våren. Folk begynner å bevege seg mer utendørs igjen, og med en yoyo i lommen blir det aldri kjedelig å vente på bussen. Yoyo-er får man i all slags materialer og farger, så sørg for å få tak i en som matcher din logo.

Sommer

Sommertid er utetid. Benytt sesongens lekenhet til å dele ut for eksempel frisbeer til dine kunder. Det er en ypperlig strandleke, og kunder må gjerne assosiere deilig sommer med din bedrift.

Høst

De fleste forbinder vel høst med regn og ruskevær. Sydvester er noe de fleste ikke kjøper seg selv, om de ikke driver med fritidsaktivitet hvor det er nødvendig. En sydvest med din logo diskret på siden kan derfor passe utmerket som en høstgave til dine kunder. Kundene dine slipper å bli våte i nakken, og de har deg å takke for det.